אובמה מסכם: "נתניהו תמיד היה כנה איתי – אבל הוא מונע מעבר אישי"

התעקשנו שנטיל וטו על כל דבר שלא יכלול הצהרה מאזנת על חשיבות המחויבות של הפלסטינים להפחית את האלימות ולעצור את ההסתה. אבל באמת האמנתי שחשוב לשלוח מסר ולהציף את העובדות לגבי מה שקורה עם ההתנחלויות בגדה המערבית
דוד קורצוייל 11 Comment on אובמה מסכם: "נתניהו תמיד היה כנה איתי – אבל הוא מונע מעבר אישי"

נעלב: מאז 2009 היה גידול של 37% במספר המתנחלים • מזכיר: מדי יום אנו מעבירים 8.5 מליון דולר לבטחון ישראל • מודה: התמיכה בישראל בקרב אזרחי ארה"ב כה חזקה שתמיד נהיה בשבילכם • ואיזה שני דברים – לדעתו – טראמפ לא מבין?

אובמה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
התעקשנו שנטיל וטו על כל דבר שלא יכלול הצהרה מאזנת על חשיבות המחויבות של הפלסטינים להפחית את האלימות ולעצור את ההסתה. אבל באמת האמנתי שחשוב לשלוח מסר ולהציף את העובדות לגבי מה שקורה עם ההתנחלויות בגדה המערבית
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא ארצות הברית היוצא ברק חוסיין אובמה העניק ראיון מפורט לעיתונאית אילנה דיין בתוכנית עובדה בערוץ השני לרגל פרישתו מהנשיאות. בראיון הוא התייחס למגוון דברים שעל סדר היום הישראלי, העולמי וגם סיכם קדנציה.

לדברי אובמה "זה טעות לומר שממשל אובמה חצה את הקווים ומתנגד לשלטון הישראלי ולממשלת נתניהו. ארה"ב תמיד התנגדה להתנחלויות ונתניהו לאורך שנות שלטונו התעלם מכך בשל לחץ פוליטי והרחיב התנחלויות… "

"מאז 2009 היה גידול של 37% במספר המתנחלים. זה לא נגזר מהאילוצים הביטחוניים של ישראל או הצורך שלה בעומק אסטרטגי. יותר ויותר אנחנו רואים שהעובדות בשטח מונעות באופן כמעט מוחלט, או לכל הפחות מקשות מאוד – ואם המגמה הזו תימשך, זה יהיה בלתי אפשרי ליצור מדינה פלסטינית רציפה ומתפקדת. מה שאתם מעודדים עכשיו זה חזון של ארץ ישראל השלמה, שבה הכיבוש ימשך לתקופה בלתי מוגבלת".

הוא הדגיש כי "ממשלי תמך רבות בישראל ובשמירה על בטחונה… מדי יום אנחנו מעבירים 8.5 מיליון דולרים כדי להבטיח את ביטחון ישראל, וזה לא כולל את המיליארדים שהולכים להגנה אווירית. השאלה מבחינתי היא מה אנו יכולים לעשות כדי להבטיח סיכוי לשלום בטווח הארוך"

באשר לנשיא הבא אמר "אני מקווה שנתניהו יהיה רגוע אחרי ה-20 בינואר כי אם להיות חבר טוב זה להסכים תמיד עם עקרונות ממשל נתניהו נראה הדרדרות ביחסים בין ארה"ב לישראל".

והיו לו גם מחמאות לנתניהו וביקורת על הפלסטינים: "הממשל שלי תמיד היה קשוח עם הפלסטינים ודרש מהם את הפסקת הטרור וההסתה לאלימות. נתניהו תמיד היה כנה איתי-אבל הוא מונע מעבר אישי שלא להחזיר שטחים בשום מצב כעמדה של כוח. אמרתי לנתניהו שהוא נמצא בעמדה שהוא יכול לקחת כמה סיכונים לא פזיזים או חסרי אחריות למען השלום".

על החלטת מועצת הבטחון של האו"ם אמר: אין תמיכה עובדתית לכך שארה"ב הייתה מאחורי אישור ההחלטה שהוגשה במקור ע"י מצרים שנחשבת למדינה הערבית הכי קרובה לישראל ועובדה שלא תמכנו בה אלא רק נמנענו לפי עמדת ארה"ב המוצהרת המתנגדת להתנחלויות והכרחנו להכניס להצעה סעיף הקורא להפסקת הטרור והאלימות של הפלסטינים.

"התעקשנו שנטיל וטו על כל דבר שלא יכלול הצהרה מאזנת על חשיבות המחויבות של הפלסטינים להפחית את האלימות ולעצור את ההסתה. אבל באמת האמנתי שחשוב לשלוח מסר ולהציף את העובדות לגבי מה שקורה עם ההתנחלויות בגדה המערבית".

והוא גם ירד על טראמפ: "טראמפ עדיין לא הבין שני דברים- הראשון-נשיא אמריקני- כל מה שקורה בעולם זה באחריותו. השני- העולם מסובך ולא תמיד הכל מסתדר כמו שצריך אבל אמריקה עדיין מחויבת לשמור על הסדר העולמי שאחרי מלחה"ע השניה ואם לא נשמור על זה העולם יתדרדר…"

הוא התייחס ליחס טראמפ לישראל כשיהיה נשיא ואמר: גם אם הנשיא הנבחר יסכים עם דברים שבטווח הארוך יפגעו בישראל- ארצות הברית עדיין תהיה שם כדי להגן עליה.

הוא לא התעלם מן המציאות ואמר כי "התמיכה לישראל בתוך ארצות הברית, בקרב שתי המפלגות, דמוקרטים ורפובליקנים, היא כה חזקה שבסופו של יום, אם ישראל לא תפסיק את ההתנחלויות; אם היא תדבוק במדיניות, שתתברר בסוף כלא הוגנת; אם היא תיצור סביבה שתגביר את הסבירות לאלימות, טרור או קיצוניות – ארצות הברית עדיין תהיה שם. יש לי מחויבות לעשות את מה שאני רואה לנכון. אני מאמין שזאת תהיה בגידה מוסרית מצד העולם, לא להגן ולהבטיח מולדת לעם היהודי. הוכחתי שוב ושוב את מחויבותי לביטחונה של ישראל, ואני מרגיש זאת בצורה עמוקה. זה שובר את ליבי לראות מצב שבו, ככל שעובר הזמן, הסיכויים לשלום מתפוגגים" אמר.



11 תגובות

מיין תגובות
  1. 11

    אובמה לך לך ותבין שיש בורא לעולם ואתה תשלם על כל מה שעוללת לעם היהודי. ועוד דבר רק אתה אובמה יודע מה עוד תכננת לעולל
    ובורא העולם לא נתן לך. לך לך רק אל תשכח שיש מנהיג לעולם והוא שיצר את העולם

  2. 10

    אחרי הכל אובמה חכם מחוכם אך הימין השטחי לא מבין אותו

  3. 9

    אובמה עוד כמה ימים לא רלוונטי תנו לו להתבטאות

  4. 8

    א. זה באמת היה צריך להיות במדור סיפורים מומלצים אמריקה זה לא אלוקים

  5. 6

    אומרים כן, לא כנה…

  6. 5

    לא שכחנו את הנעליים שהוא שם על השולחן בהפגנתיות מול הפרצוף של נתניהו כבר בפגישה הראשונה בבית הלבן!
    מאחורי המסכה נמצא כושי אפריקני עם כל השפלות שנתקלל "ארור כנען"
    עליו נאמר במקורות:
    "ר' יוסף אמר… לפיכך יהיה אותו האיש כעור ומפוחם"(מדרש רבה פרשת נח)

    "ארור כנען פי' מושלל בהחלט ממין הקדושה: ותמצא כי ממין האומות עד היום עודם מתקבצים ובאים גרים וחסים בצל הקודש אשר לא שמענו מימי קדם כי נתגייר גר כנעני כשאר העמים וזה יגיד דברינו, ואולי כי לזה יצו האל (דברים כ) לא תחיה כל נשמה מז' עממי …"(אור החיים בראשית כ"ח)
    להתעסקות הכפייתית של אובמה עם שטחי ארץ ישראל וכל המשטמה הנלווית ליחסו לישראל יש שורשים עמוקים מאוד:
    "כשבאו בני אפריקיא לדון עם ישראל לפני אלכסנדרוס מוקדון אמרו לו ארץ כנען שלנו היא דכתיב {במדבר לד-ב} ארץ כנען לגבולותיה וכנען אבוהון דהנהו אינשי הוה אמר להו גביהא בן פסיסא לחכמים תנו לי רשות ואלך ואדון עמהן לפני אלכסנדרוס מוקדון אם ינצחוני אמרו הדיוט שבנו נצחתם ואם אני אנצח אותם אמרו להם תורת משה נצחתכם נתנו לו רשות והלך ודן עמהם אמר להם מהיכן אתם מביאים ראייה אמרו לו מן התורה אמר להן אף אני לא אביא לכם ראייה אלא מן התורה שנאמר {בראשית ט-כה} ויאמר ארור כנען עבד עבדים יהיה לאחיו עבד שקנה נכסים עבד למי ונכסים למי ולא עוד אלא שהרי כמה שנים שלא עבדתונו אמר להם אלכסנדרוס מלכא החזירו לו תשובה אמרו לו תנו לנו זמן שלשה ימים נתן להם זמן בדקו ולא מצאו תשובה מיד ברחו והניחו שדותיהן כשהן זרועות וכרמיהן כשהן נטועות ואותה שנה שביעית היתה"
    (סנהדרין צ"א.)

  7. 4

    ברוך שפטרנו מענשו…………

  8. 3

    הוא לוקח את הנקודות שהוא לא הצליח לחסל – כראיה ליחס האוהד שלו…
    אובמה, לא ילך לך…